Een verhaal apart - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Brit Verhoogt - WaarBenJij.nu Een verhaal apart - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Brit Verhoogt - WaarBenJij.nu

Een verhaal apart

Door: Brit

Blijf op de hoogte en volg Brit

26 December 2012 | Thailand, Bangkok

Bagpackende meiden, betekent tot de nok gevulde tassen. De chauffeur die ons naar Bromo bracht, heeft dat geweten. Na 20 minuten kon hij eindelijk bezweet en wel zijn gaspedaal intrappen.
De zweetdruppels maakten plaats voor wat angstzweet. Het slot van de deur was namelijk afgebroken, waardoor de deur met geen mogelijkheid meer dicht kon. De noodoplossing was uiteindelijk een constructie met een touw, een stoel, de deur en oplettende meiden.
Het angstzweet maakte plaats voor kippenvel. De Bromovulkaan ligt hoog en het was ijskoud buiten, maar ook in ons kamertje.
Na een kort nachtje, werden we om half 4 ‘s morgens opgehaald met een jeep. We zagen een prachtige zonsopgang vanaf een viewpoint.
De kou was niet meer voor te stellen tijdens onze klim naar de top van de Bromo-vulkaan. Na het zien van een rokende krater, lege zandvlaktes, mooie bergtoppen en na 20 afgewezen paarden, stonden we (een ervaring rijker) weer beneden.

In het begin van onze reis brachten we wat dagen door met Sarella en Bianca in Bandung, waar we gelijk plannen hadden gemaakt voor Bali. De plannen werden werkelijkheid, want na onze voorbij gevlogen stage, zaten we met z’n viertjes in het plaatsje Lovina.
Na wat uurtjes slaap in een leuk hostel, stapten we om 6.00 uur ‘s morgens in een langwerpig bootje. We namen achter elkaar plaats en tuurden over het water. Na ongeveer drie kwartier zagen we, waarvoor we gekomen waren. Dolfijnen, groepen dolfijnen. ‘Dolfijnen spotten’, kon worden afgevinkt op ons to-do lijstje.

Na de dolfijnen was het tijd om wat apen te spotten. Dit deden we, de dag erna, in het plaatsje Ubud in Monkey Forest. Op onze fototoestellen zie je veel progressie. In het beginstadium waren de apen zeker op 5 meter afstand. Deze foto’s waren niet 'Facebookwaardig', dus 5 meter werd 1 meter. In het eindstadium zaten de apen op schoot en zelfs op de schouders. Dit dankzij een soort verzorger die ons de apen liet voeren. Een spannende en leuke ervaring, die eindigde nadat er een kletsnatte aap onze schoot sprong.

De volgende toeristische bezigheid trekt vooral Nederlanders. Namelijk de Buddha to Buddha fabriek in Ubud. Het merk is eigenlijk alleen in Nederland erg populair. Ik had iets groots verwacht, maar eigenlijk was het een klein fabriekje wat leek op de plek waar wij onze zilverworkshop hadden gevolgd.
Twee armbanden rijker en wat Rupiah’s armer, verliet ik Ubud. De twee personen in kwestie weten van mijn aankopen af.

Onze privé-chauffeur dropte ons na Ubud in Kuta. ‘Het Chersonissos of Lloret de Mar van Bali’. Weinig Europeanen, enorm veel Australiërs.
Zon, zee, strand en stappen..
Bianca en Sarella hadden we na wat daagjes uitgezwaaid en Marloes en ik gingen (nog even) in het oude patroon verder. We gingen naar Skygarden (een discotheek) en deden daar ongepland de lichten aan. Helaas konden we pas heel laat de lichten uitdoen om te gaan slapen, want mijn telefoon was gestolen. Ik was niet de enige gedupeerde, want tegelijkertijd waren er ook mensen beroofd van hun geld en portemonnee. Na wat telefoontjes om dingen te blokkeren en 2 uurtjes slaap zaten we op het politiebureau.
De 10 aanwezige politieagenten deden poeslief tijdens een uitwisseling van (paspoort)gegevens, maar het ‘lieve’ ging over in geheimzinnig gedrag. De hoge baas was namelijk niet aanwezig, die wij nodig hadden voor een handtekening. De handtekening konden we krijgen, maar er moest dan wel betaald worden. De vraag was dus al gauw: ‘Hoeveel geld heb je bij je?’ Deze vraag en de geweren die achter de agenten lagen, maakten dat we zo gauw mogelijk weg wilden. Zonder papier en handtekening verlieten we deze corrupte politie.

Om toch nog wat van onze dag te maken, zijn we gaan golfsurfen. Het was mijn eerste keer, maar zeker niet de laatste! Wat extra les kan ik zeker nog gebruiken, maar ik kon naast veel valpartijen ook soms blijven staan.
Onze toch nog geslaagde dag en Indonesische avontuur eindigde op het vliegveld van Jakarta. Hier hebben we 8 uur knikkebollend in wat stoelen doorgebracht. Maar na een prima vlucht zijn we geland in Bangkok.

Ons bagpack-avontuur gaat van start, dus een dikke kus uit Thailand!

• 26 December 2012 - 21:12

Dave:

Leuk verhaal weer over je avonturen in Bali. Op het politiebureau in Kuta daar ben ik ook nog wel eens geweest... :) Ik was mijn paspoort kwijt, 2 dagen voordat we weer naar Nederland zouden gaan! :)
    Heel veel plezier in Thailand.. Gr.

• 27 December 2012 - 14:14

Carine En Jan:

Veel plezier in Thailand lieve Brit!
    Geniet maar fijn en maak veel foto's!
    Erg leuk om je belevenissen te volgen en.....
    .... heel goed dat jullie die corrupte politieagenten het nakijken gaven!

xx Jan en Carine

• 27 December 2012 - 15:56

Manon:

Hoi Britje,

Super om je verhalen te lezen over Bali. Ik ben erg benieuwd naar je belevenissen in Thailand!
    'De persoon in kwestie'' kijkt uit naar je volgende blog;).
    Dikke kus xxxxx

• 27 December 2012 - 18:01

Ankie:

Hoi Brit,

Leuke afsluiting van jullie stage en gelijk op Bali af. Helemaal goed!
    En nu lekker in Thailand. Heb net via Milou haar facebook je foto's bekeken en krijg weer gelijk heimwee.
    Zo te zien hebben jullie ook de fietstocht door Bangkok gedaan, met Ko van Kessel?
    Super leuk om te doen in ieder geval. Lekker verder genieten!

Liefs Ankie