Een warm welkom - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Brit Verhoogt - WaarBenJij.nu Een warm welkom - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Brit Verhoogt - WaarBenJij.nu

Een warm welkom

Blijf op de hoogte en volg Brit

01 Oktober 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Na een telefoontje in mei werd ons al snel duidelijk, dat we vorig jaar december beter ‘sampai jumpa’ (tot ziens) hadden kunnen zeggen.
Datzelfde gold overigens voor de Hogeschool Rotterdam. Op 10 juli zouden we de Hogeschool verlaten, maar Marloes en ik liepen in september alweer door de school. Dit keer als werknemers.
‘Hoi Brit en Marloes’ werd in september vervangen door ‘welkom collega’s'.

Vorig jaar begonnen de blunders al bij het inchecken. Ik fris jullie geheugen even op door te zeggen: dubbel inchecken en te laat in de rij voor de douane.
Dit keer kan ik melden dat het inchecken blunderloos verliep. Misschien lag dit aan het feit dat we extra hulp hadden van onze collega Jaap. Jaap (onze wiskunde docent, tijdens onze studententijd) kon niet alleen razend snel rupiah’s omrekenen naar euro’s, maar hielp ons ook met het programma opzetten voor de zeven studenten van dit jaar.

Malaysia Airlines bracht ons in 12 uur naar Kuala Lumpur. Het warme welkom kun je hier letterlijk nemen, want in die 12 uur was de temperatuur rond de 20 graden gestegen.
Gevoelsmatig steeg de temperatuur nog meer, omdat we Jaap vrijwel direct kwijt waren.
We troffen elkaar uiteindelijk bij de bagageband, zo’n 20 minuten later, na een wc-bezoekje, wat sms-verkeer, een intern treinritje, observaties en een paspoortcontrole.
Wat bleek? Er waren twee uitgangen!

Gelukkig liepen we niet veel later met z’n allen door dezelfde ingang, namelijk van Hotel Concorde Inn.
Nadat we even de bedden hadden geprobeerd, gingen we wat uitgeruster met de Shuttle Bus, trein en taxi naar het centrum van Kuala Lumpur.
We bezochten de Twin Towers van Kuala Lumpur (Petronas Building), een enorm winkelcentrum en een Chinese Market.
Voor ons bezoekje aan de Chinese Market werd er nog even een hapje gegeten. Wij dachten eindelijk student-af te zijn, maar Jaap had tijdens onze Aziatische maaltijd in Kuala Lumpur al een pop/pap doel voor ons gesteld. In Indonesie kwamen we overal goed weg met de woorden ‘tidak pedas’ (niet pittig), maar dankzij Jaap is ons pittige pop/pap doel is vanaf nu: Pittig leren eten.

Wat ook pittig was, was de vliegreis van Kuala Lumpur naar Yogyakarta de volgende ochtend. Nadat we haast in het verkeerde vliegtuig zaten (naar Jakarta), kwamen we met wallen tot de enkels tot de conclusie dat de stoelen van ons vliegtuig niet naar achteren konden. Na het welbekende knikkebollen, kwamen we aan in onze oude vertrouwde woonplaats, Yogyakarta.
De luxe die ontbrak bij de tweede vlucht, werd volledig gecompenseerd door ons hotel voor de eerste week, genaamd Novotel.

Onze baan zag er in week 1 als volgt uit:
- Onze zeven Nederlandse studenten verwelkomen tijdens een etentje in Yogyakarta.
- (Weer vriendelijk) Verwelkomd worden door de Sanata Dharma University, de Universiteit waar we mee samenwerken.
- ‘Werkoverleg’ met Jaap, in de leukste restaurantjes.
- Voor het slapen agressieve potjes kaarten, waarbij Marloes en ik winnen wel op ons buik konden schrijven..

Wij zijn dus opgewarmd voor het ‘harde werken’ haha.

Liefs uit een warm Yogyakarta!

• 01 Oktober 2013 - 17:45

Conny:

Hoi Brit en Marloes,
    Een beetje spanning in het begin is best goed, kan het alleen maar beter worden.
    Hoe voelt dat nou om aan de andere kant te staan?
    Geniet er maar weer van. Tot jullie volgend verhaal.
    XXX

• 01 Oktober 2013 - 18:32

Willem Berenschot:

Ziet er super uit dames! Wees wel een beetje goed voor Jaap!

• 01 Oktober 2013 - 18:45

Bianca(Klim-Op):

Waar zit die "vind ik leuk" knop;-)?! Leuk om je zo te volgen en ben benieuwd wat jullie deze keer allemaal meemaken!!! Veel plezier en werkse;-)

• 01 Oktober 2013 - 22:08

Nikki:

Super leuk om je eerste verhaal te lezen!!! Hier word het langzaam kouder haha geniet ervann en tot je volgende verhaal! Xxx

• 01 Oktober 2013 - 22:55

Carine En Jan:

superleuk weer brit..wij gaan je volgen!
    xxx

• 01 Oktober 2013 - 23:25

Dave:

Hey Britt,

Leuk om te horen/lezen van jullie! Het klinkt inderdaad echt als hard werken.. ;)
    Gezellig eten met 7studenten (waarschijnlijk 7 mooie/leuke meiden), leuke contacten op de SDU, etentjes met Jaap en in een mooi land wonen met lekker (pittig) eten.
    Zelf heb ik ook niet te klagen hoor, want ga morgenochtend op kamp met groep8... Heeeel leuk!! :)

Wel raar om te lezen dat jullie niet kunnen winnen met kaarten hoor. Welk spel spelen jullie?
    Waarschijnlijk speelt Jaap vals... ;)

Heeeel veel plezier... Geniet er van!!!!!!!!!

Groetjes, xxxx Dave

• 02 Oktober 2013 - 18:16

Manon:

Lieverd!
    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Jaap is nu naar huis en van Marloes kun je wel winnen toch?
    Geniet ervan en tot het volgende verslag xxxxx

• 02 Oktober 2013 - 20:58

Iteke:

Ha lieve Brit,

Leuk om jou en Marloes weer te volgen in dat verre oosten!
    Het is beter te volgen dan onze laatste Skype gesprekken, ha ha.
    Jullie eerste week klinkt heel goed.
    En nu samen aan het werk. Een mooie uitdaging.
    Ben benieuwd naar jullie nieuwe ervaringen!

Liefs,
    Mam

• 09 Oktober 2013 - 20:53

TON(Klim-Op):

Beste Brit,
    Wat leuk om van jullie avontuur te lezen.Ik hoop nog veel meer leuke anekdotes te zien.
    Heeeeel veeeel succes daar !!!! Groetjes TON

• 10 Oktober 2013 - 14:18

Sanne:

Heey lieve Brit!

Wat leuk om je verhaal te lezen!
    Het klinkt inderdaad als 'erg hard werken'. Hihi geniet er maar van!
    En ook vooral van de warmte; hier wordt het steeds kouder brr!

xxxxx
    Sanne